vrijdag 10 augustus 2012

Dag 14 - Lake Havasu City - Los Angeles, Hollywood

Allereerst even een bedankje voor jullie reacties. leuk! Vanmorgen ontbijt in  hotel. Zat bij de prijs in, maar het was een vrij simpel ontbijt. De eigenaresse bakt zelf wafels en verder veel cake en muffins. Best wel lekker. Daarna weer op pad, want vandaag hebben we een kleine 500km voor de boeg. Vandaag en gisteren zijn de twee dagen met de langste rij-afstanden. De route gaat grotendeels door de woestijn, maar dit is nodig om de kustlijn (Los Angeles) te bereiken. Dus de tank vol en vele liters water in de auto. De rit verliep prima, alleen zouden we nog een spookstadje (Ghosttown Gallico) bezoeken, maar dat zijn we per ongeluk voorbij gereden. Onderweg zagen we nog een wolf-achtig beest vlak voor onze auto de weg over steken.

We reden L.A. vanuit het noorden binnen en deze 12-baans weg was wel druk, maar het reed wel goed door. Om 15.45 uur waren we bij ons hotel, het Best Western plus Hollywood Hills. We mochten onze auto hier niet zelf parkeren; deze werd verplicht door Valet Parking in de garage gezet. Het hotel is verder prima. De lobby hangt helemaal vol met foto's van Hollywoodsterren met handtekeningen. En ook de gangen en onze hotelkamer hangen vol met foto's van Hollywoodlegendes. Het hotel zit op loopafstand van Hollywood Boulevard dus nadat we ons hebben opgefrist, lopen we richting de beroemde Walk of Fame. We hebben ook veel trek en we komen weer bij de Mexicaan terecht. Ook weer prima gegeten met een lekkere Margarita (Mexicaanse cocktail) erbij.

Alhoewel ik al had gelezen dat het wat vergane glorie is in deze straat, vinden we het inderdaad niet heel bijzonder. Vooral veel mensen die geld aan je willen verdienen; vele tourverkopers, zwervers, bedelaars, dames die je hun restaurant in willen lokken, vele verklede mensen die graag met je op de foto willen voor een fooi, etc. Vooral bij het Grauman's Chinese Theatre was het druk. Hier kreeg Pieter ook weer problemen met politie...ze moeten hem ook wel hebben. Bezuinigen ze tegenwoordig bij de politie op de kleding? (ha, ha). Toen hadden we het wel gezien. We liepen terug naar het hotel en de kinderen namen nog even een duik in het zwembad op de binnenplaats.  Op onderstaande foto is je heel vaag op de achtergrond nog het Hollywoodsign te zien.

1. Tja LA, ook weer zo'n stad van "been there done that". Ik hoef er ook niet zo nodig nog een keer naar toe. Inderdaad, wat vergane glorie.
    Volgens mij vond Pieter die problemen met de LA PD helemaal niet zo erg ;-)
    Have Fun!
    Grtz.Yvonne

2. He hallo Amerikagangers, wat een geweldige reis maken jullie. En wat is het leuk om op deze blog de reis te volgen en de foto's te bekijken. Groetjes van Betty

3. Hey reiziger, heb ik een adem alle verhalen gelezen en foto's gezien. WAUW wat een avontuur zeg, kan me niet anders dan voorstellen dat jullie het super moeten hebben. Kan bijna niet wachten op het volgende verhaal.

Ik zou zeggen geniet , maar dat doen jullie zeker.

Groetjes Marianna

4. Pieter, ouwe snoeperd ! Ik hoop toch wel dat je de 06 nummers hebt genoteerd van mijn collega's. Trouwens, ik zie maar 1 arm op de foto. Waar zit die andere arm?

5. wij waren 10 augustus ook op de walk of Fame! Grappig, heb jullie in de drukte niet gezien :-). Helaas, voor mijn man, de politie niet getroffen. Wij denken hetzelfde over LA, we zijn er geweest, maar komen er niet meer terug.