vrijdag 17 augustus 2012

Dag 21 - San Francisco

We konden ons ontbijt vanmorgen ophalen bij de receptie. Er was niet veel keus. Koffie, thee, jus, fruit en verpakte koeken. Je moest je ontbijt op een dienblad plaatsen en meenemen naar je kamer en daar opeten. We kopen ook een family-ticket voor de Big Bus Tour die de eigenaresse zo bij ons aanbeveelt. We snappen dan ook direct waarom; de commissie die zij hiervoor krijgt moeten we direct cash ($20,-) aan haar betalen en deze wordt in minder gebracht van de officiële prijs die we dan nog in de bus moeten betalen. We lopen naar de halte tegenover het hotel maar dan blijkt dat de bus niet om het kwartier rijdt maar 's morgens pas een uur later voor de tweede keer langs komt. Balen. Ruim een uur later dan gepland stappen we op bus bovenin een open dubbeldekker. Prima uitzicht. Het is best wel fris en we zijn blij dat we daar goed op gekleed zijn. Via oortelefoontjes krijgen we de wetenswaardigheden te horen van de mooie plekjes waar we langsrijden. We krijgen zo een goed beeld van de stand. Na ruim twee uur komen we aan bij de Golden Gate Bridge. Hier waait het heel erg en het is erg koud. We rijden over de brug en daar stappen we uit om even op te warmen in de zon. en natuurlijk om wat foto's te maken van de beroemde brug. De brug is bijna altijd in de nevel gehuld. Ook vandaag, maar het schijnt nog mee te vallen.

We gaan weer op de bus en stappen vervolgens uit bij Union Square. Hier lopen we even binnen bij Macy's. We lopen door de gezellige winkelstraatjes van China Town naar de Fischerman's Wharf naar Pier 39. Deze pier is vooral bekend vanwege de zeeleeuwen die hun vaste stek hier hebben op een stel drijvende vlonders. We lopen de pier verder af en gaan hier  bij de Pier Market eten. De laatste keer uit eten voorlopig. We bestellen lekkere visgerechten en nog een kom Cham Showder. Alhoewel....Rick kiest toch wéér voor een hamburger, ha, ha.  We bestellen nog één nagerecht (vanille-ijs met warme brownie) die we met z'n vieren delen (daar kijken ze hier helemaal niet raar van op; je krijgt er gewoon vier lepels bij).  Moe maar voldaan lopen we de pier weer af. We hebben geen zin meer om naar het hotel te lopen en pakken de taxi. Dat gaat een stuk sneller. Terug in de motelkamer delen we de koffers weer opnieuw in en maken we alles alvast wat klaar voor de terugreis. Het zit er bijna weer op.

Wat een geweldig avontuur was dit; wat een prachtige reis en wat een bijzondere ervaring. Nu nog de reis weer terug naar huis. Het wordt morgen een lange dag. Eerst naar San Francisco Int. Airport, auto inleveren en dan een vlucht van 10 uur en een kwartier, en dan nog 1,5 uur naar huis rijden. We hopen op een voorspoedige terugreis! Bij deze wil ik alvast alle lezers en de mensen die een reactie plaatsen bedanken. Alhoewel het toch wel even tijd kost om een blog bij te houden, heb ik dit met veel plezier gedaan. een leuke manier om het thuisfront en andere geïnteresseerden op de hoogte te houden. Ook vonden we het erg leuk om jullie reacties te lezen, waarvoor nogmaals onze dank.

1. Hallo de Roosjes, het was ontzettend leuk om dagelijks jullie belevenissen te lezen. Alvast een voorspoedige terugreis toegewenst. Groeten de blauwe en zijn vrouwen

2. Time flies when you're having fun!
    Toch een leuke laatste dag gehad. Jullie reis was er volgens mij een om niet snel te vergeten. Thuis lekker foto's kijken en nog een beetje na genieten.
    Grtz.Yvonne

3. Wat een avontuur hebben jullie gehad nu de laatste lootjes de reis terug naar huis. En dan heerlijk weer in je eigen bed en een ervaring die je nooit zult vergeten. Goede reis naar huis en tot ziens.